30 oktober 2008

Finkmöge

Igår var vi till biblioteket. De hade en tangokurs mitt bland böckerna och det fanns många fina tanter som var blyga och några som försökte se förföriska och tango-ish ut. Det var väldigt fnissigt.
Jag lånade origamiböcker och Orpon köpte origamipapper till mig. Jag vek i säkert fyra timmar i sträck igår. Det var mysigt tills jag nästan svimmade.

Här är nåra mögiga bilder på saker som jag gjort. Det är jättepilligt jämt och skitsvårt att fatta hur man gör ur böckerna ibland.



Pandor som mest är ihopknycklade men de ser lite ut som pandor. Man kan hänga dem på sin glaskant för det blir en liten krok bak. Så praktiskt!



En boll som såg så himla mycket finare ut i boken än IRL. Det gick åt sjukt mycket tejp till att få ihop den också.



Hamburgare och pommes frites!!! Hamburgarn var förjävlig men pommfritten blev fina!

Yay orgami heaven wow!

6 kommentarer:

Elin Häggberg // Teknifik sa...

åhhh! origami heaven is pretty! Pandorna var ju assöta.
Pommes fritten!!! <3<3<3

anna cornelia sa...

så jävla ballt!!!!!!!!! jag har velat origami-a aslänge men aldrig kommit igång.

hahahhaa, ordverifieringen var penta!!!!!!!!!!

Balloonfighter sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Balloonfighter sa...

http://cgi.ebay.com/3D-Cake-Folding-Paper-Origami-Paper-Shop-Kit-5-Cakes_W0QQitemZ290218640015QQcmdZViewItem?_trksid=p3286.m20.l1116

du måste ha. jag fixar't!

Meme sa...

Haha, vilket badass gäng pandorna var.

Elin Häggberg // Teknifik sa...

Tack tack tack för den fina presenten! Alltså, man kunde ju få hjärtsnörp för mindre. åhh.. <3