07 maj 2009

GRATTIS DVÄRGIS!

Dvärg kom in på musikhögskolan. Det är så jävla awesome. Fetaste grattiset!
Och hör upp nu alla Falubor, han kommer gå tillsammans med Matti Busch!
Jag blir så knäpp när det blir sådär. Jag har gått i parallellklass med Matti på högstadiet och han stod på min klasslista hela gymnasiet (fast han gick inte i min klass ju) och nu kommer Dvärg att träffa honom typ jämt! Kneeeept.

Idag ska jag försöka rita. Och samla skattkistor i Lego Indiana Jones.

För övrigt har jag nu gett upp hoppet om att hitta ett jobb på egen hand, och gått till arbetsförmedlingen. Det visade sig där att jag inte kan få en praktikplats förrän om sex månader, och kan därför inte få några pengar eller hjälp från AF. Hon tipsade mig istället om att gå till socialen och se om jag kan få stöd därifrån. Jag ringde dit idag. Det verkar inte som att jag kan det. Kvinnan på socialstyrelsen tipsade mig istället för att flytta hem till mina föräldrar igen.
Tack för det.

4 kommentarer:

Meme sa...

Haha tack Ellzor!! Sjukt mycket kärlek. Jag ringde upp Matti nyss och bekräftade så det blir han och jag och Hans Pålsson i höst!

Arbetsförmedlingen är så värdelös. Dagiset har inte hört av sig? Du vet att de säger att man ska tjata och vara lite jobbigt på.

Anonym sa...

Grattis till honom! Och är Matti Busch nån man bör veta vem det är eller bara en kompis till dig?

Angående arbetsförmedlingen. Sex jävla månader? Dom kan ju fan ta sig på sina russinkukar allihopa..Men om man jobbat typ 50 timmar under sammanlagt en sexmånadersperiod så har man rätt till arbetslöshetsersättning (a-kassa) tänkte om du sommarjobbat eller nåt förra året?

Och vadå flytta hem? Där du bor är ju ditt hem nu, de kan ju fan inte förlita sig på att du ska bo hemma tills du blir 30.000 år gammal. Jävla lökar är vad dom är, du har fan rätt till att bo var fan du vill och ha rätt till ekonomiskt stöd. Förlåt att jag svär massa men jag blir så himla upprörd över att dom är så elaka.

Har du sökt några skolor till hösten? Och juste, jag har en liten present till dig, behöver din adress och allt!

Krämmmzzzzzzz Linnea

Elin Häggberg // Teknifik sa...

"Var är Matti Busch, var är Matti Busch?!!!!" :)
Han är en mystisk man, denne Matti. Det är spännande.

Alltså, bajssamhälle! Flytta hem? Är de dumma i huvudet eller? Du är vuxen, du vill arbeta, vafan liksom?!!!

Fett med musikhögskola. Där skulle man komma in.... !

Din nya bloggis är fiiiin! OM man har tur kanske jag kommer och hälsar på dig någon dag i första juniveckan om du har tid och lust?

ella sa...

dvärg: ååh matti+dvärg+hans= fet kombo.
dagiset sket sig antagligen, de sa till mig att de skulle höra av sig oavsett om jag skulle på intervju eller inte, men jag har inte hört nåt och det är mer än en månad sen de slutade söka. så jag är nog körd.

läjjon: matti busch vet nog mest folk i min gamla klass vem det är. och kanske folk som besökt sjukt många musikkonservatorie-konserter.

ja, alltså jag fattar inte hur de menar. jag ska iallafall på möte och se hur det blir. jag ska bajsa så hårt på dom om de bajsar på mig.

jag skickar adress till dig på bdb!


/snedness