18 februari 2009

I lost my life to Cooking Mama




Alltså såhär är det. Imorse mitt i frukosten kom Cooking Mama 2 dunsandes genom dörren och glädjen (och tacksamheten, Orpon pröjsar) var omätlig. Jag har spelat oavbrutet sen dess, med undantag för en promenad och matlagning (IRL), och nu har jag klarat alla åttio recept på minst silvernivå. Jag har fått två medaljer och fröjdas jävligt hårt. Cooking Mama är världens gladaste spel. Ever. (Kanske Samba De Amigo är med och slåss om förstaplatsen)

Nu önskar jag mig guldmedalj i matlagning och Cooking Mama-formade kakformar. Och att cooking papa, grandma och grandpa ska bli jätteglada när jag lagar mat åt dem imorgon. De ska få mycket fruktdrinkar och skaldjur.

Ps. Vårens projekt.

2 kommentarer:

Robert sa...

Kul! Själv ska jag sätta tänderna i detta när det väl kommer:

http://www.play-asia.com/paOS-01-77-6-49-en-70-2c9x.html

Det är dock inget "spel" direkt om man inte räknar med testerna man ska göra för att komma högre upp i tecken-nivåerna. :) Ska bli sjukt kul hoppas jag!

anna cornelia sa...

Feta projektet.